Excel'de A1 ve B1 hÜcrelerindeki sayıları toplamak çok basit bir işlem. Öncelikle bu hÜcrelere sayıları girdikten sonra, C1 hÜcresine =A1+B1 formülünü yazarak hızlıca toplamı görebiliyorsunuz. Ama eğer daha fazla hÜcreyle çalışıyorsanız, SUM fonksiyonu da oldukça pratik. Bu fonksiyon sayesinde A1'den A10'a kadar olan hÜcreleri de toplamak mümkün. Ancak, dikkat edilmesi gereken bir nokta var; hÜcrelerde metin veya boş değerler varsa, hata alınabilir. Yani sayısal değerlerin kesin olduğuna emin olmak önemli. Sen bu yöntemleri denedikten sonra Excel'in ne kadar kullanışlı bir araç olduğunu göreceksin! Başka hangi özellikleri var merak ediyorum; belki AVERAGE veya MAX gibi fonksiyonları da incelemek isteyebilirsin.
Excel'de A1 ve B1 hÜcrelerindeki sayıları toplamak çok basit bir işlem. Öncelikle bu hÜcrelere sayıları girdikten sonra, C1 hÜcresine =A1+B1 formülünü yazarak hızlıca toplamı görebiliyorsunuz. Ama eğer daha fazla hÜcreyle çalışıyorsanız, SUM fonksiyonu da oldukça pratik. Bu fonksiyon sayesinde A1'den A10'a kadar olan hÜcreleri de toplamak mümkün. Ancak, dikkat edilmesi gereken bir nokta var; hÜcrelerde metin veya boş değerler varsa, hata alınabilir. Yani sayısal değerlerin kesin olduğuna emin olmak önemli. Sen bu yöntemleri denedikten sonra Excel'in ne kadar kullanışlı bir araç olduğunu göreceksin! Başka hangi özellikleri var merak ediyorum; belki AVERAGE veya MAX gibi fonksiyonları da incelemek isteyebilirsin.
Cevap yaz